لطفا این رفتارها را در مطب پزشکان انجام ندهید
هافینگتنپست در گزارشی به چند مورد از این رفتارها اشاره کرد :
۱. احترام به حریم خصوصی
کارشناسان بر اهمیت عدم تجاوز به حریم خصوصی دیگر بیماران حاضر در مطب اصرار و به مراجعهکنندگان پیشنهاد میکنند از تحقیق و کنجکاوی درمورد دیگر بیماران در رابطه با علت حضورشان در مطب اجتناب کنند.
۲. سر و صدا در اتاق انتظار
سخنان و او گفتوگوهای جانبی بین بیماران و مراجعهکنندگان که دربرگیرنده پرداختن به مسائل شخصی و پزشکی است برای دیگر حاضران امری ازردهکننده و حتی زجرآور میبشود، لذا کارشناسان پیشنهاد میکنند بیماران حتی در صورت او مباحثه هم تلاش کنند تا این کار را آهسته انجام بدهند و برای منفعت گیری از دستگاههای الکترونیکی هم حتماً از هدفون منفعت گیری کنند تا جو آرام اتاق انتظار نگه داری بشود.
۳. او مباحثه با تلفن همراه
ترجیحاً زمان ورود به مطب تلفن همراه خود را روی حالت بیصدا قرار دهید، اما اگر مکالمه مهمی باشد، بهتر است از اتاق انتظار خارج شوید تا اسایش دیگران را به هم نزنید.
۴. از ماسک منفعت گیری کنید
در شرایط جاری منفعت گیری از ماسک امری زیاد حائز اهمیت است، بهاختصاصی برای افرادی که دچار عطسه و سرفه می باشند این کار الزامی است، کارشناسان پیشنهاد میکنند برای نگه داری سلامت خود و دیگران این مساله را مد نظر داشته باشید.
۵. غذا خوردن در مطب
کارشناسان اعتقاد دارند غذا خوردن در اتاق انتظار مطب بدترین گزینه برای گذراندن زمان انتظار است، احتمالا خوردن یک خوراک کوچک و سبک قابل قبول باشد اما باید در نظر داشت زبالههای بهجامانده حتماً در سطل انداخته و نظافت محل مراعات بشود.
۶. پرخاشگری با کارمندان
صبوری در مطبها در میانه انتظار برای رسیدن نوبت امری زیاد مهم است، کارشناسان از بیماران میخواهند از پرخاشگری با کارمندان یا جدال با آنها امتناع کنند، چون در اکثر موارد علت تاخیر در رسیدن نوبت ربط مستقیمی با این کارمندان ندارد.
۷. احترام به شرایط دیگران
کارشناسان پیشنهاد میکنند برای احترام به شرایط دیگر بیماران از آوردن تعداد بسیاری همراه و در عین حال از تجاوز به حقوق دیگران در میانه نشستن اجتناب کنند.