کسب وکار

باشگاه کارآفرینان، بستر ورود موفق دانش آموزان به بازار کار_صبح سریع

[ad_1]
به گزارش صبح سریع

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم،سال قبل می بود که امید ملک؛ مدیرکل  دفتر گسترش نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار دستورالعمل تازه برگزاری باشگاه کارآفرینان نوجوان با رویکرد افزایش اشتغال پذیری و آماده سازی افراد برای ورود موفق به عرصه کسب و کار  را به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها ابلاغ  کرد.

به گزارش تسنیم؛ در این دستورالعمل تازه آمده است:آموزش توانایی­ های نرم کارآفرینانه جهت تشکیل و تحکیم رویکرد و نگرش خـلاقانه و نوآورانه در نوجوانان از اهـداف مهم این طـرح می­باشد. بر پایه این دستورالعمل با نظارت ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان­ ها، برگزاری باشگاه توسط قسمت خصوصی و در مدارس نیز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان انجام خواهد شد.

سپس از گذشت یکسال امروز امید ملک، مدیرکل دفتر گسترش نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت کار در این باره حرف های است:  یکی از برنامه های مهم و اساسی در گسترش و ترویج کارآفرینی، آموزش و تحکیم توانایی های نرم و پرورش تفکر خلاق و تشکیل نگرش کارآفرینی و قیمت آفرینی در نوجوانان است.

او همین طور گفت: باید بتوانیم نیرویی پرورش کنیم که به راحتی و سهولت بتواند جذب بازار کار و در موقعیت شغلی خود تثبیت شود. باید به جستوجو شناسایی توانایی های نهفته، خلاق و افراد نوآوری باشیم که بتوانند برای خود کسب و کار مناسبی راه اندازی کنند.

مدیرکل دفتر گسترش نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: باشگاه کارآفرینان نوجوان اراعه آموزش توانایی‌های نرم کارآفرینانه در مدرسه را جهت تشکیل، تحکیم رویکرد و نگرش خـلاقانه و نوآورانه در نوجوانان را که جزء شاخص های ۱۳ گانه دیده بان جهانی کارآفرینی است جستوجو می‌کند.

او گفت: اثربخشی این دوره‌ها برسی خواهد شد و استانهایی که در عرصه اجرای باشگاه کارآفرینان نوجوان از لحاظ مقداری و کیفی کارکرد مساعد داشته باشند تشویق خواهند شد.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

اخبار کسب وکار ها

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصادی، ورزشی، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری و تکنولوژی را در وب سایت خبری صبح زود دنبال کنید.

خبرهای ورزشی

خبرهای اقتصادی

خبرهای فرهنگی

اخبار پزشکی

اخبار فناوری

[ad_2]

منبع