تکنولوژی

گمان سقوط هواپیمایی که سوار آن شده‌ایم چه مقدار است؟_صبح سریع


به گزارش صبح سریع

با این حال، مقدار حوادث بسته به کشورهای مقصد یا مبدا پرواز مسافران زیاد متفاوت است. این محققان کشورهای گوناگون را بر پایه نتایج ایمنی هوایی به سه دسته با سطح خطر پایین، متوسط و بالا تقسیم کرده‌اند.

سطح خطر در کشورهای گوناگون متفاوت است

گروه کشورهای سطح یک شامل اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا، چین، اسرائیل، ژاپن، مونته‌نگرو، نروژ، نیوزیلند، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده می‌شود که کمترین خطر را برای پرواز دارند.

گروه سطح ۲ شامل کشورهایی نظیر آفریقای جنوبی، بحرین، بوسنی، برزیل، برونئی، شیلی، کره جنوبی، هنگ‌کنگ، هند، اردن، کویت، مالزی، مکزیک، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایوان، تایلند، ترکیه و امارات متحده عربی است.

دیگر کشورهای جهان در گروه سطح ۳، یعنی بیشترین سطح خطر قرار دارند.

مطابق گزارش «آیا ایمنی هوایی تا این مدت بهبود می‌یابد؟»، برای دو گروه اول که شامل کشورهایی با بیشتر از نیمی از جمعیت ۸ میلیاردی جهان است، گمان مرگ یک نفر به ازای هر ۸۰ میلیون مسافر وجود دارد.

«یک مسافر می‌تواند به‌طور متوسط هر روز به‌طور اتفاقی یک پرواز را انتخاب کند و تا ۲۲۰ هزار سال پیش از آنکه به یک حادثه مرگبار دچار شود، به پرواز ادامه دهد.»

این گزارش می‌افزاید: «با این گمان، یک مسافر می‌تواند به‌طور متوسط هر روز به‌طور اتفاقی یک پرواز را انتخاب کند و تا ۲۲۰ هزار سال پیش از آنکه به یک حادثه مرگبار دچار شود، به پرواز ادامه دهد.»

مقدار خطر در کشورهای سطح ۳ نزدیک به ۳۶٪ زیاد تر است

گمان وقوع حوادث مرگبار در کشورهای سطح ۳ نزدیک به ۳۶ درصد زیاد تر است، اما این کشورها نیز در طول زمان بهبود یافته‌اند. «اگرچه بهبود در این کشورها ادامه دارد، اما خطر مرگ مسافران هم چنان به‌طور قابل‌توجهی زیاد تر از دیگر کشورها است.»

این مطالعه حملات به عمد علیه مسافران، نظیر دعوا انتحاری فرودگاه کابل در سال ۲۰۲۱ را که تبدیل مرگ ۱۷۰ افغان و ۱۳ سرباز آمریکایی شد، در نظر نگرفته است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصادی، ورزشی، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری و تکنولوژی را در وب سایت خبری صبح زود دنبال کنید.

بیشتر از ۴۰۰۰ مرگ ناشی از آلودگی به ویروس کرونا در پروازها

دوره وقتی این مطالعه همه‌گیری کووید-۱۹ بین مارس ۲۰۲۰ تا دسامبر ۲۰۲۲ را نیز شامل می‌شد. اگرچه در این دوره تعداد مسافران هوایی کمتر می بود، اما افرادی که سفر کردند با «منبع تازه خطر» روبه رو شدند، چرا که گمان داشت در طول پرواز به ویروس کرونا مبتلا شوند.

اداره سلامت عمومی ایالات متحده تخمین زده که در ۹۶ درصد از پروازهای آن دوره، حداقل یک مسافر مبتلا به ویروس کرونا وجود داشته است.

در کل، این مطالعه تخمین می‌زند که نزدیک به ۴۷۶۰ نفر بعد از ابتلا به کووید-۱۹ در طول یک پرواز بین مارس ۲۰۲۰ و دسامبر ۲۰۲۲ جان خود را از دست داده‌اند.

با این حال محققان ام‌‌آی‌تی اذعان دارند که تعیین تعداد دقیق مرگ‌های ناشی از آلودگی‌های بعدی به ویروس در پروازها دشوار است.

این گزارش می‌گوید: «برآوردهای مربوط به مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ دقیق نیستند.»

داده‌های حاضر شامل مسافران زیر ۱۸ سال نمی‌شود و سن مسافران بالای ۶۵ سال را نیز به‌طور دقیق اشکار نمی‌کند. نویسندگان این مطالعه اصرار دارند که این قضیه مهم است، چرا که مقدار مرگ و میر در بین سالمندان به‌طور قابل‌توجهی بالاتر است.

دسته بندی مطالب

اخبار کسب وکار ها

خبرهای ورزشی

خبرهای اقتصادی

خبرهای فرهنگی

اخبار پزشکی

اخبار فناوری