این رازهای نشاط توسط علم ثابت شده اند_صبح سریع
[ad_1]
به گزارش صبح سریع
هنگامی حس ناراحتی میکنید، امکان پذیر سخن بگوییدهای جدی با غریبهها آخرین چیزی باشد که به ذهنتان میرسد.
به نقل از دیلی میل، تحقیقات نشان داده است سخن بگویید کردن با غریبهها در زمان ناراحتی در واقع علتایجاد حس نشاط بیشتری خواهد شد. این یکی از هشت راز ساده نشاط است که توسط دانشمندان دانشگاه بریستول طراحی شده است. نوشتن نامههای سپاسگزاری، انجام اعمال محبت آمیز و مدیتیشن و درون پویی از دیگر عمل های کلیدی برای بهبود سلامت روان می باشند.
چهار راز مهم دیگر مربوط به خواب کافی، ورزش کردن، لذت بردن از ازمایش ها و دقت به قسمتهای مثبت روز است، بهگفتن مثال نوشتن «سه اتفاق خوب» که در طول روز رخ داده است. به حرف های محققان، افراد تنها در صورتی مزایای پایدار نشاط را توانایی خواهند کرد که به این عادتها ادامه دهند. دو سال بعد از تحقیقات اولیه اشکار شد دانشآموزانی که این رازها را به گفتن بخشی از یک دوره ۱۰ هفتهای یاد گرفته بودند، از سلامت روانی بهتری برخوردار بودند.
دکتر سارا جلبرت، یکی از نویسندگان این مطالعه، مدرس علوم روانشناسی، او گفت: «مقصد این می بود که در آخر دوره، دانشآموزان فهمیدن کاملی از عوامل مختلفی داشته باشند که میتواند به بهزیستی آنها پشتیبانی کند. ما دریافتیم تا وقتی که دانشآموزان به تمرینهایی که در طول دوره آموخته بودند ادامه میدادند، سطح رفاه روانی بهتری داشتند. ما نیازی نداشتیم که به آنها بگوییم دقیقاً چه کاری را در چه وقتی انجام بدهند.»
در حالی که هفت ساعت یا زیاد تر خواب برای نگه داری سلامت جسمی و روانی از سوی پزشکان پیشنهاد میشود، افراد گوناگون امکان پذیر به هفت، هشت یا نه ساعت خواب نیاز داشته باشد تا بتواند به خوبی استراحت کنند. محققان این چنین دریافتند این دانش آموزان بعد از آخر دوره نیز به نوشتن «سه اتفاق خوب که در طول روز افتاد» ادامه دادند. در عوض، برخی به شیوه زندگی قبلی خود بازگشتند و تنها هرازگاهی از این رازها منفعت گیری کردند. این گروه از دانش آموزان دورههای از استرس را سپری کردند. دوره «علم نشاط» دانشگاه بریستول که در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد، اولین دوره از نوع خود در بریتانیا می بود.
کم خوابی این چنین میتواند بر مقدار محبت دیگران به ما تأثیر بگذارد، در حالی که قدم زدن در طبیعت بخشی از مغز مربوط به نشخوارهای منفی که با افسردگی مرتبط است، غیرفعال میکند. محققان بازخورد ۲۲۸ فارغالتحصیل دوره را در سالهای تحصیلی ۲۰۱۹/۲۰۲۰ و ۲۰۲۰/۲۰۲۱ تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند دانشآموزانی که این دوره را گذراندهاند، ۱۰ تا ۱۵ درصد بهبود در بهزیستی خود را گزارش کردهاند.
با این حال تنها افرادی که به اجرای یادگیریهای دوره در دو سال آینده ادامه دادند، در زمان بازدید مجدد حالت رفاهی شرایط بهبود یافته خود را نگه داری کرده بودند. محققان دریافتند بیشتر از نیمی از دانش آموزان (۱۱۷ نفر) موافق بودند که این دوره تأثیر مثبتی بر رفاه آنها داشته است و تنها ۱۹ شرکت کننده با آن ناموافق بودند (۸.۵۲ درصد). از ۱۱۳ دانش آموزی که اعتراف کردند که تا این مدت این رازها را در زندگی خود اجرا میکنند، بیشتر از یک سوم (۳۷ درصد) نامههای سپاسگزاری به دیگران مینوشتند و لیستی از چیزهایی تهیه میکردند که بابت آنها سپاسگزار بودند. دیگر تکنیکهای رایج گزارش شده شامل ذهن آگاهی و مدیتیشن (۳۴ درصد)، ورزش (۲۱ درصد)، روزنامه نگاری (۱۸ درصد) و مهربانی (۱۱ درصد) می بود.
پروفسور بروس هود، استاد روانشناسی رشد در جامعه و یکی از نویسندگان این مطالعه او گفت: «تأثیر این رازها همانند تأثیر ورزش است. نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که بعد از گذراندن یک کلاس ورزشی برای همیشه تناسب اندام داشته باشیم. درست همانند سلامت جسمانی، ما باید به طور مداوم بر سلامت روان خود کار کنیم، در غیر این صورت بهبودها موقتی می باشند.»
او افزود: «تعداد بسیاری از چیزهایی که ما آموزش میدهیم حول مداخلات روانشناسی مثبت است که با پشتیبانی به دیگران، وجود در کنار دوستان، سپاس یا ذهن آگاهی دقت فرد به موضوعات منفی را منحرف میکند. مطالعات بیشماری نشان دادهاند که بیرون آمدن از افکار به دور شدن افراد از نشخوار فکریهای منفی که میتواند مبنای تعداد بسیاری از مشکلات سلامت روان باشد، پشتیبانی میکند.»
دسته بندی مطالب
[ad_2]