مدلینگ با دستمزد روزانه دو میلیونی! / درس نخوان و کار نکن و پولدار شو…_صبح سریع
به گزارش صبح سریع
با وجود همه محدودیتهای صنعت مدلینگ، این صنعت، زیرپوستی و توسط قسمت خصوصی در ایران در حال شکلگیری است. اگر وقتی اولین تبلیغها از کالاهای گوناگون از تلویزیون پخش میشد و با متون و دکورهایی که امروز مضحک به نظر میرسد، مقوله تبلیغ کلید میخورد، میتوان او گفت این صنعت اکنون با تولد مجددای در ایران روبه رو است.
به علت نوع نگاه نهادهای فرهنگی به مقوله مدلینگ نه از حالت رشد و نمو آن اخبار دقیقی به خبر میرسد و نه اشکار است که چند نفر در این صنعت مشغول به کارند.
فضای مجازی و آنلاین شاپها
به غیر از تبلیغاتی که با هزاران چارچوب از تلویزیون و رسانهها انتشار میشود، قسمت مهمیاز مدلینگ به طور غیر رسمی در فضای مجازی شکل گرفته است.
تا جایی که گرایش قابل دقت ایرانیها به اینستاگرام جهت شده تا دخل کسب و کارهای مجازی به خرجشان بیرزد.
آمار تعداد کسب و کارهای آنلاین دارای اینماد که از مرکز گسترش تجارت الکترونیک به دست آمده است و از سال ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۲ به ثبت رسیده است مشخص می کند طی این بازه آماری کسب و کارهای اینترنتی دارای اینماد فعال رشد ۵۱ هزار درصدی داشته است. بر پایه دادههای پرسشنامه انجام شده توسط مرکز گسترش تجارت الکترونیک نزدیک به ۴۳ درصد از کسب و کارها از شبکههای اجتماعی به گفتن فضای مکمل وبسایت خود منفعت گیری میکنند. ۲۵ درصد از تلفن، ۲۲ درصد از مطلب رسانها و ۱۰ درصد هم از اپلیکیشنها به گفتن فضای مکمل وبسایت خود پشتیبانی میگیرند.
این چنین آمارهای به دست آمده از مرکز گسترش تجارت الکترونیک مشخص می کند ۵۴ درصد از کسب و کارهای آنلاینی که در ایران مشغول به فعالیت می باشند هیچ گونه فروشگاه فیزیکی برای اراعه محصولات خود ندارند. ۴۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی پیش از اغاز فعالیت خود در بستر فضای آنلاین دارای فروشگاه فیزیکی بودند و تنها ۶ درصد از فروشگاههای آنلاین بعد از اغاز فعالیت در فضای آنلاین عمل به تأسیس فروشگاه فیزیکی کردند.
در عین حال قیمت معامله های کسب و کارهای آنلاین طی بازه وقتی سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ نزدیک به ۷.۵ برابر افزایش اشکار کرده است.
یکی از فروشنگان آنلاین شاپ به خبر سریع او گفت: من لباس فروشم و مغازه کوچکی را با همسرم اداره میکنیم. همزمان در اینستاگرام هم میفروشم.
او گفت: در زیاد تر اوقات فروش در اینستاگرام زیاد بهتر از مغازه است و مشتری راحتتر و راضیتر خرید میکند.
در عین حال فروشنده لوازم آرایشی نیز میگوید: در آنلاین شاپ نه مجبورم اجاره بدهم و نه مالیات. اجناسی را معارفه میکنم و با منفعت گیری از تبلیغات میتوانم به خوبی بفروشم.
فروشنده فرد دیگر نیز میگوید: با مدلهایی که دارد لباسهای تازه را معارفه و مطابق خواست مشتری خواست میگیرد.
هر چند در کل قوت خرید مردم افت یافته اما آنلاین شاپها هم چنان راضیتر از مغازه دارها می باشند.چرا که فضای تبلیغ برای آنها بازتر و کارشان راحتتر است.
فقط کافی است برخی ضوابط را مراعات کنی
تبلیغ از طریق مدلها گویی با رضایت طرفین همراه است. یکی از مدلهای لباس به خبر سریع او گفت: فقط کافی است برخی ضوابط از جمله حجاب را مراعات کنی تا صفحه حذف نشود.
او گفت: امروز دختران بیشتر از قبل به ظاهر خود اهمیت خواهند داد و همین نوشته جهت شده تا مدلینگ مورد دقت قرار گیرد.
این مدل میگوید: برخی افراد میتوانند درآمدهای میلیاردی در سال داشته باشند.
این اظهارات در حالی است که به علت ضعف کارکرد نهاهای اجرایی، مقدار دریافتی کارمند، دکتر و مهندس به مراتب کمتر از یک مدل لباس است. تا جایی که افراد تحصیلکرده در دانشگاه زیاد تر با حقوق قانون کار مشغول به فعالیت می باشند که به مراتب کمتر از دریافتی مدلها است.
زیاد تر تفریح تا کار با دردسرهای خودش
اما آیا مدلینگ کار آسانی است؟ این که ژستهای گوناگون در روبه رو دوربین بگیری و مرتب مواظب ظاهر خود باشی تفریح است یا کار؟
به باور یکی از مدلها، این کار سختی خودش را دارد و همانند دیگر مشاغل امکان پذیر دستمزدت را ندهند یا ساعتها از تو کار بکشند. اما در کل در روبه رو کاری که انجام میدهی درآمد خوبی هم داری.
وی به کاری با درآمد روزانه دو میلیون تومان اشاره کرد و او گفت: کارمندی که از صبح تا عصر پای کار است، حتی نیمی از این مبلغ را دریافت نمیکند.
صنعت مدلینگ این روزها همانند تعداد بسیاری از تغییرات فرهنگی به طور غیر رسمی در ایران رشد میکند. برخی مدلها حتی خروج از سرزمین و فعالیت در کشورهای دیگر را انتخاب میکنند.
گرایش نسلهای جوانتر به این عرصه به علت رشد مصرف فضای مجازی زیاد تر شده است اما هم چنان آمارها درهالهای از ابهام است.
دسته بندی مطالب