زمان ساخت سریال پایتخت ۸ اظهار شد_صبح سریع
[ad_1]
به گزارش صبح سریع
علیرضا نجفزاده درمورد علت نرفتن به تاجیکستان در مجموعه «پایتخت ۷» او گفت: ما در اغاز، بنا می بود تیم را به تاجیکستان ببریم، سفری به تاجیکستان رفتیم اما در آنجا فهمید شدیم که در این مسیر باید از ترکمنستان که شرایط خاصی دارد، عبور کنیم و این، چالش ما می بود. در ادامه، ترکمنستان حتی برای بازدید هم به ما ویزا نداد.
او گفت: ترکمنستان و ازبکستان را هوایی بازدید و مسیر زمینی را هم برسی کردیم اما عبور از مسیر زمینی ترکمنستان، ممکن نبوده است. با دوستان وزارت امور خارجه هم که مشورت کردیم انها گفتند رفتن به ترکمنستان، نشدنی است. تیم نویسنده ناچار شد قصه را طوری طراحی کند که بازیگران تاجیکی به ایران همراه شوند.
هزینه جابهجایی کمپر به تاجیکستان؛ ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار دلار
نجفزاده با اشاره به کوششهایی که برای رفتن به تاجیکستان صورت گرفته می بود، او گفت: تلاش داشتیم کمپر را به طور هوایی به تاجیکستان و ازبکستان ببریم و سکانسهای ترکمنستان را در ایران فیلمبرداری کنیم اما هواپیمایی که بتواند کمپر را با این ابعاد ببرد، فقط یک مورد می بود که بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار دلار هزینه جابهجایی میگرفت. ما باید کمپر را باز میکردیم و این هم حدودا نشدنی می بود که در تاجیکستان مجدد کمپر و قطعات آن را سر هم کنیم.
هواپیمایی که بتواند کمپر را به تاجیکستان ببرد، بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار دلار هزینه جابهجایی میگرفت
وی درمورد آمادهسازی کمپر ارسطو او گفت: انتخاب لوکشین مهم و آمادهسازی آن، یکی از مشکلات مهم ما می بود. تیم ما از گیلان تا گرگان و مازندران را بازدید کردند تا این لوکیشن انتخاب شد. مسئله بعدی، آمادهسازی کمپر می بود، این چنین کمپری در ایران اصلا وجود نداشت. به همین خاطر از لحظه سخن بگویید تا آمادهسازی آن ۴ الی ۵ ماه طول کشید. پراید پرنده از ابتدا در مطرح می بود؛ هرچند که در اجرای آن چالش داشتیم. از تهیه ماشین تا تجهیز شکل و ظاهر آن. هر طرحی که در «پایتخت» انجام شد، بر پایه طراحی پیمان قانع می بود.
نجفزاده اصرار کرد: محسن تنابنده در اجرا به شدت سختگیر است و جلب نظر او سخت است. در نهایت اگر چیزی جلوی دوربین رفته، مورد تایید ایشان قرار گرفته است.
«پایتخت» هیچ برآورد اختصاصیتری نسبت به دیگر آثار نداشته
مدیر پروژه «پایتخت ۷» با گفتن این که تیم همزمان در ۴ استان فعالیت میکرد او گفت: یکی دیگر از چالشها، سکانس خرس می بود. باید بپذیریم در ایران این چنین حجم ویژوال با حیوانی کار نشده، باید شرایط محیط زیستی را هم در نظر میگرفتیم و ما خودمان را با شرایط حیوان وقف بدهیم. همزمان در مقطعی تیم «پایتخت»، در ۴ استان تهران، مازندران، خراسان و اصفهان فعالیت میکرد.
«پایتخت» هیچگاه کمفروشی نکرده، ما «پایتخت» را با دلار ۵۰ تومانی برآورد کردیم اما با دلار ۱۰۰ تومانی روی آنتن رفت
نجفزاده در ادامه گفت: برای ویژوال خرس، ۱۲۰ هزار دلار قیمت گرفتیم اما آقای ولیخانی با برآوردی زیاد مناسبتر، کار را انجام دادند.
وی با اصرار بر این که «پایتخت ۷» هیچ برآورد اختصاصیتری نسبت به دیگر آثار نداشته، اظهار داشت: «پایتخت» هیچگاه کمفروشی نکرده، ما «پایتخت» را با دلار ۵۰ تومانی برآورد کردیم اما با دلار ۱۰۰ تومانی روی آنتن رفت. «پایتخت» هیچ برآورد اختصاصیتری نسبت به دیگر آثار نداشته، تنها حمایتسیمافیلم را داشتیم و با حمایتتوانستیم کاری کنیم که پروژه به اجرا برسد. سپس از این که کار همه شد، همه هزینهها را مکتوب تحویل سیمافیلم دادیم.
چرا دستمزدهای نمایش خانگی، پیگیری نمیشود؟
مجری مطرح «پایتخت» با تکذیب شایعههایی که درمورد ورود عوامل به تبلیغات این پروژه نقل شده می بود، او گفت: «پایتخت» شخصی نیست، متعلق به تلویزیون است و ما نمیتوانیم بدون اجازه سیمافیلم به او گفت و گو تبلیغات ورود کنیم. برای تبلیغات، سیمافیلم به نتیجه رسیده است. ما به گفتن سازنده، دوست داریم تماشاگر بدون تبلیغات کار را ببیند اما سیمافیلم باید هزینههای پروژه را تامین میکرد. در پروژههای قبل هم تبلیغات می بود و این برای «پایتخت» نوشته جدیدی نیست.
نجفزاده در جواب به شنیدهها درمورد دستمزدهای نجومی بازیگران «پایتخت» نیز او گفت: هر کدام از بازیگران «پایتخت» دستمزدهای متغیری دارند؛ هرچند اگر در سینما و نمایش خانگی کار میکردند دستمزدهای ماهیانه آنها زیاد زیاد تر از این عددی میشد که برای «پایتخت» شنیده شده؛ آن هم برای افرادی که دو سال زندگی خود را برای یک پروژه گذاشتهاند.
در رسانهها نقل شد که محسن تنابنده ماهیانه ۲ میلیارد برای یکی از سریالهای نمایش خانگی دریافت کرده، همین عدد را اگر به این دو سال که ایشان دچار «پایتخت» بودند ضرب و تقسیم کنید، میبینید که زیاد کمتر از آن چیزی که حقش بوده دریافت کرده است
او گفت: حتی در رسانهها نقل شد که آقای تنابنده ماهیانه ۲ میلیارد تومان برای یکی از سریالهای نمایش خانگی دریافت کرده، همین عدد را اگر به این دو سال که ایشان دچار «پایتخت» بودند ضرب و تقسیم کنید، میبینید که زیاد کمتر از آن چیزی که حقش بوده، دریافت کرده است.
مدیر پروژه «پایتخت» اصرار کرد: ما هیچ دستمزد غیرمتعارفی ندادیم. این سوال باید از افرادی پرسیده شود که دستمزدهای نجومی میگیرند و همزمان حال مردم را هم خراب میکنند، این دستمزدها متعارف بوده و هست.
نجفزاده با اشاره به این که شایعه ها، برای بریدن پای بازیگران از تلویزیون است، فرمود: باید از همه بچهها تقدیر شود؛ خصوصا فردی که سریال و فیلم نظر دارد و هم چنان میپذیرد که بیاید در تلویزیون کار کند. این شایعه ها به این خاطر است که پایتختیها را مجاب کنند که دیگر در تلویزیون کار نکنند. چرا دستمزدهایی که در نمایش خانگی ردوبدل میشود، پیگیری نمیشود؟ اینها شیطنت است که دوستان را بترسانند تا با تلویزیون کار نکنند اما کور خواندهاند.
وی در جواب به زمان پخش «پایتخت۸» او گفت: اشکار کردن ایده و فیلمنامه، زمانبر است. آقای تنابنده هم به کم قانع نیست. پیشبینی این که «پایتخت» به نوروز ۱۴۰۵ یا ۱۴۰۶ برسد سخت است اما حتما تا یک یا دو سال آینده فصل تازه «پایتخت» را خواهیم داشت.
هیچ کاری پشت قباله پدری فردی نیست که تا آخر بخواهد در آن بماند
نجفزاده نسبت به اظهارات یکی از بازیگران فصل قبل «پایتخت» درمورد نقشفروشیها در این سریال او گفت: بازیگر نقش بهروز، جوان و علاقهمند می بود و دوست داشت در این سریال وجود داشته باشد. با این حال ما از طریق فضای مجازی فراخوان دادیم، از ۵ تا ۶ هزار نفر تست گرفته شد. ایشان (ابوالفضل رجبی) از روی ناراحتی، مسئلهای را حرف های و به گمان زیاد خودش هم الان غمگین است؛ این را به حساب علاقهای بگذارید که زیاد از بازیگران به «پایتخت» دارند و میخواهند در این کار وجود داشته باشند. هرچند هیچ کاری پشت قباله پدری فردی نیست که تا آخر بخواهد در آن بماند.
وی در جواب به این که چرا گفتن «کارگردان هنری» به محسن تنابنده اطلاق شده، افزود: عناوین، دستمزد نمیآورد؛ همان نقشی که آقای تنابنده در دیگر فصول داشتند، در این فصل هم داشتند فقط این بار تصمیم گرفته شد به جای این که نام بازیگردان و… جدا نوشته شود، در گفتن، «کارگردان هنری» تجمیع شود. نقش آقای تنابنده به اندازه سیروس مقدم در «پایتخت»، غیرقابلتکذیب است.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع