فرهنگ وهنر

سیل تازه وجود بازیگران در تبلیغات تجاری_صبح سریع

[ad_1]
به گزارش صبح سریع

تبلیغات تجاری تلویزیونی و پلتفرمی بار دیگر با وجود پُر رنگ بازیگران در حال پخش است.

در ماه‌های تازه موج جدیدی از وجود هنرپیشه‌های سینما و تلویزیون در تبلیغات تلویزیونی و پلتفرمی راه افتاده و چهره‌های آشنای بسیاری در این تیزر‌های تبلیغاتی دیده خواهد شد. نگاهی به این تیزر‌ها مشخص می کند در آن‌ها هم ستاره‌های گران‌قیمت سینما به چشم می‌خورند و هم بازیگران پرکار تلویزیون جلوی دوربین می‌آیند و از این لحاظ، تفاوتی بین آن‌ها دیده نمی‌شود.

مسئله قابل ذکر آن که زیاد تر این تبلیغات، به برند‌های خوراکی، بهداشتی و لوازم خانگی تعلق دارد مثالهایی همانند شرکت اراعه‌دهنده خدمات، نسبتا کمیاب است. این چنین به شکلی آشکار، مردان هنرمند بیشتر از زنان هنرمند در این تیزر‌ها حاضرند. تیزر‌های تبلیغاتی تازه را از نظر ربط با محصولات هنری، می‌توان به ۳ دسته تقسیم کرد:

تبلیغات با ارجاعات مستقیم هنری

برخی از تیزر‌های تبلیغاتی یاد شده، به نحوی محصول مورد نظر را در ترکیب با آثار سینمایی و تلویزیونی نقل می‌کنند. برای مثال در یک اتفاق بی‌سابقه، نزدیک به ۱۰ نفر از بازیگران مجموعه تلویزیونی «نون خ» همانند سعید آقاخانی، پاشا جمالی، نسرین مرادی و… در تیزر تبلیغاتی یک بانک وجود دارند و با گریم، لهجه و حتی واژگان آشنای این سریال درمورد این بانک دیالوگ می‌گویند. این تیزر که بنا به اعتراض اینستاگرامی سعید آقاخانی، با ممیزی روی آنتن سیما می‌رود، تنها تبلیغات ویدیویی این روز‌ها با وجود بیشتر از یک هنرپیشه محسوب می‌شود.

در مثالای دیگر، می‌توان به بهرام رادان چهره پُر کار عرصه تبلیغات اشاره کرد که در تیزر‌های تلویزیونی و پلتفرمی یک برند تولیدکننده لوازم خانگی دیده می‌شود و به شکلی دلنشین دقت، همزمان نریشن تیزر تبلیغاتی دیگر را نیز می‌خواند. برخی از تیزر‌های تازه او، ارجاعاتی به دنیای سینما نظیر فیلم‌های هالیوودی «تلماسه» و «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی» دارد.

با نیم‌نگاهی به دنیای سینما

در روبه رو دسته اول، برخی دیگر از محتوا‌های تبلیغاتی، اشاراتی تلویحی به محصولات هنری و دارند و بازیگران به گفتن سفیر برند در آن‌ها وجود دارند. برای مثال پژمان جمشیدی از جمله پرکارترین بازیگران تیزر‌های تجاری است که تیزر‌های متنوع و پرشماری را برای یک مجموعه فروشگاه لوازم خانگی بازی کرده و تصاویر بسیاری از او روی بیلبورد‌های شهری است. او در برخی از این تیزرها، کاراکتری همانند به نقش‌های کمدی خودش را تکرار می‌کند و بده‌بستان کلامی کمدی با دیگر بازیگران دارد. اتفاق دلنشین درمورد تیزر‌های جمشیدی، حجم بالای این تیزر‌ها و تنوع روشهای پخش آن در دو مدیوم تلویزیون و نمایش خانگی است.

بهنام سپاس نیز از مردادماه با تبلیغات یک برند قهوه به نمایش خانگی آمده است. او که پیش از این شرکت‌کننده «شب‌های مافیا» در یک VOD و گرداننده «شهروند و مافیا» در تلویزیون می بود، در این تیزر‌ها در نقش یک رهبر مافیا جلوی دوربین رفته است. میلاد کی‌مرام هم که زمان‌ها است سفیر تبلیغاتی یک برند تولیدکننده ابزارآلات صنعتی است، از تابستان با دور جدیدی از تیزر‌های این شرکت دیده می‌شود. او در این تیزر‌ها با یک روبات دستیار سخن می‌گوید که می‌تواند ارجاعی به برخی فیلم‌های علمی-تخیلی خارجی باشد.

کمرنگ‌ترین ارجاع را می‌توان مربوط به نمونه امیر آقایی دانست. او از مدتی پیش در ابتدای برخی محصولات نمایش خانگی، به تبلیغ برای یک برند مبلمان می‌پردازد. آقایی با چهره‌پردازی و لباسی در این تبلیغ ظاهر شده که اگرچه اشاره مستقیمی به نقش‌های این بازیگر ندارد، اما ناخودآگاه شخصیت او را در سریال «آقازاده» به یاد مخاطب می‌آورد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصادی، ورزشی، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری و تکنولوژی را در وب سایت خبری صبح زود دنبال کنید.

خارج از اتمسفر هنر و فیلم

دسته آخر تیزر‌های تبلیغاتی، به گروهی مربوط می‌شود که بدون ربط مشخصی با شخصیت‌های خلق‌شده توسط بازیگر تیزر یا دیگر آثار سینمایی و تلویزیونی ساخته شده است.

از این دسته می‌توان مرجانه گلچین را مثال زد که از نزدیک به یک سال پیش با شدت گرفتن فعالیت‌های تبلیغاتی‌اش، سفیر یک برند محصولات شوینده شد و تیزر‌های این برند هم چنان در پلتفرم‌ها در حال پخش است.

جواد خواجوی بازیگر مشهدی هم از مدتی پیش بازی در تیزر تبلیغاتی یک پارک آبی را در شهر مشهد پذیرفته و دیالوگ‌های آن را با لهجه مشهدی اجرا می‌کند. به علاوه، در تابستان امسال الناز حبیبی با اجرای تیزر تبلیغاتی کوتاهی برای یک برند بهداشتی، در پلتفرم‌های وی‌اودی دیده می‌شود و پوریا پورسرخ که به گفتن سفیر یک شرکت اراعه‌دهنده خدمات پستی فعالیت می‌کند، در تیزری از این شرکت حاضر شده است.

سینا مهراد را هم از جمله چهره‌های جدیدی می‌توان دانست که در تیزر‌های تجاری دیده می‌شود. او از اغاز ۱۴۰۳، یک برند نوشیدنی انرژی‌زا را برای پخش در پلتفرم‌های نمایش خانگی تبلیغ می‌کند.

روشن نیست موج تازه وجود ستاره‌های سینما در تیزر‌های تبلیغاتی تجاری به چه علت است.

در تاثییر رونق بازار‌های صنایع غذایی، بهداشتی و لوازم خانگی رخ داده؛ یا به افت احتمالی تولیدات در سینما، تلویزیون و نمایش خانگی مرتبط است؛ یا معلول تشکیل باکس‌های تبلیغاتی تازه در ابتدا و میانه سریال‌های خانگی است؛ یا مواردی همانند تاثییر زیاد تر تبلیغات نمایشی به جای انواع تبلیغات دیگر و… مورد نظر آگهی‌دهندگان است.

اما آنچه روشن است، این که بازیگران سینما، تلویزیون و نمایش خانگی بار دیگر با وجود در تبلیغات تجاری، وجود پررنگ‌تری در رسانه‌های تصویری اشکار کرده‌اند.

دسته بندی مطالب

اخبار کسب وکار ها

خبرهای ورزشی

خبرهای اقتصادی

خبرهای فرهنگی

اخبار پزشکی

اخبار فناوری

[ad_2]

منبع