تکنولوژی

شبکه‌های اجتماعی و موتور جستجوهای داخلی کشورهای مختلف_صبح سریع

[ad_1]
به گزارش صبح سریع

با افزایش نگرانی‌ها درمورد حریم خصوصی، امنیت داده‌ها و وابستگی به پلتفرم‌های خارجی، کشورهای گوناگون درصدد افت وابستگی و تحکیم بومی‌سازی فضای مجازی برآمدند چرا که با بومی‌سازی فضای مجازی علاوه بر اجرای قوانین و مقررات در عرصه حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها، می‌توان در مسیر تحکیم اقتصاد دیجیتال حرکت کرد.

مهمتر این که،‌ پلتفرم‌های بومی طبق معمولً با فرهنگ هر سرزمین هماهنگ‌تر بوده و این هماهنگی می‌تواند به نگه داری هویت فرهنگی و زبان محلی پشتیبانی کند. در ادامه به برخی مثالهای بومی‌سازی فضای مجازی در جهان اشاره می‌کنیم.

چین

موتور جستجوی بایدو(Baidu)

موتور جستجوی مهم و پرکاربرد در چین که به‌طور خاص برای زبان و فرهنگ چینی طراحی شده است. بایدو با داشتن صدها میلیون کاربر فعال، یکی از بزرگ‌ترین موتورهای جستجو در جهان به‌اختصاصی در چین محسوب می‌شود.

بایدو در سال ۲۰۰۰ میلادی اغاز به کار کرد.

موتور جستجوی بایدو تقریبا ۷۶ درصد از بازار چین را به خود تعلق داده است.

بایدو روزانه تقریبا بیشتر از ۱۰۰میلیارد جستجو انجام می‌دهد.

تعداد کاربران فعال ماهانه بایدو تنها در چین بیشتر از ۶۰۰ میلیون نفر است.

درآمد بایدو در سال ۲۰۲۰ به بیشتر از ۱۶ میلیارد دلار رسید.

شبکه اجتماعی وی‌چت (WeChat)

این برنامه متنوع طیف وسیعی از خدمات را اراعه می‌دهد، از جمله ارسال پیامک، برقراری تماس تصویری و صوتی، مطلب‌رسانی و تماس گروهی و وی‌چت مومنت (معادل فیس‌بوک).

۱ میلیارد کاربر در سراسر جهان در ماه از وی‌چت منفعت گیری می‌کنند

800 میلیون کاربر فعال ماهانه وی‌چت پی(WeChat Pay)

50 درصد از کاربران ۹۰ دقیقه در روز را صرف وی‌چت می‌کنند.

کاربران وی‌چت به‌طور متوسط در روز ۷ مقاله می‌خوانند.

36 درصد از کاربران وی‌چت را ۳۰ بار یا زیاد تر در روز باز می‌کنند.

35درصد از کل زمان منفعت گیری از دستگاه‌های تلفن همراه در وی‌چت صرف می‌شود.

دسته بندی مطالب

اخبار کسب وکار ها

خبرهای ورزشی

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصادی، ورزشی، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری و تکنولوژی را در وب سایت خبری صبح زود دنبال کنید.

خبرهای اقتصادی

خبرهای فرهنگی

اخبار پزشکی

اخبار فناوری

[ad_2]