فرهنگ وهنر

به دوران فیلم فارسی برگشتیم_صبح سریع

[ad_1]
به گزارش صبح سریع

اغاز این مراسم با فتوکال عوامل فیلم «هفت بهار نارنج» از جمله علی نصیریان، محمد کمالی‌پور، فرشاد گل‌سفیدی، هومن حاجی عبداللهی و جمعی از اهالی سینما همچون فرهاد آئیش، هلیا امامی، ساناز سعیدی، زهرا اسداللهی، سانیا سالاری و میثم زندی مدیرکل اداره نظارت سازمان سینمایی همراه می بود.

پیش از اغاز نمایش فیلم «هفت بهارنارنج» میثم زندی -مدیرکل اداره نظارت سازمان سینمایی- به روی صحنه دعوت شد تا دقایقی را سخن بگویید کند، اما او به جای سخنرانی به خواندن چند بیتی از شعر «کشتگاه من» نیمایوشیج بسنده کرد.

در ادامه محمد کمالی‌پور -تهیه کننده «هفت بهارنارنج» – طی سخنان کوتاهی او گفت: از مردم گرامی. بابت تاخیر در پخش این فیلم عذرخواهی می‌کنم، در همین‌جا یک سپاس اختصاصی از آقای گل سفیدی کارگردان فیلم دارم که با همه وجود پای این کار ایستاد.

او همین طور گفت: ما این فیلم را در شرایط سخت کرونا ساختیم وقتی که حتی آن زمان واکسن هم نبوده است، در همان زمان استاد نصیریان را به شمال بردیم و کار را ضبط کردیم.

این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: استاد نصیریان در نقش خودشان بسیار عاشقانه بازی کردند و یک تاثییر عاشقانه واقعی را خلق کردند و وجود ایشان در این فیلم یک نقطه عطفی در کارنامه کاری بنده و فرشاد گل سفیدی خواهد می بود.

در قسمت فرد دیگر از این مراسم فرشاد گل‌سفیدی – کارگردان «هفت بهارنارنج» – در سخنان کوتاهی از وجود مردم برای تماشا این فیلم سپاس کرد و او گفت: امیدوارم از دیدن فیلم لذت ببرید، چون شما به معنی واقعی یک فیلم سینمایی روی پرده می‌بینید.

در ادامه مراسم تشکر از علی نصیریان برگزار شد و این هنرمند پیشکسوت در سخنانی از حالت حال حاضر سینما گله های کرد و او گفت: در این روزگار سخت، تئاتر و سینمای ما تلاشگر می بود و قبل و سپس از انقلاب کارنامه‌ی خوبی از خودش به جای گذاشته است.

او همین طور گفت: تئاتر ما از اغاز دهه ۳۰ و سینما از اغاز دهه ۴۰ و ۵۰ با وجود فرخ غفاری، ابراهیم گلستان، داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی دگرگون شد و ناظر هستیم که همین سینما بعد از انقلاب خوب رشد کرد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصادی، ورزشی، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری و تکنولوژی را در وب سایت خبری صبح زود دنبال کنید.

این بازیگر سینما خاطرنشان کرد: تئاتر و فیلم سینمایی در قبل با وسواس و دقت و دقت خاصی ساخته می‌شد، درست است که یک قسمت از تئاتر و سینما تفنن و سرگرمی است ولی همه آن سرگرمی محسوب نمی‌شود بلکه فیلم برای تغذیه جان و روح انسان ساخته می‌شود.

گلایه علی نصیریان: به دوران فیلم فارسی برگشتیم

نصیریان ابراز کرد: سپس از انقلاب سینما ما به خوبی حفاظت شد، اما کم‌کم این سینما رنگ باخته و داریم به فیلم‌فارسی قدیم بر می‌گردیم. یک وقتی تئاتر ما لاله‌زار و سینما فیلم‌فارسی می بود، اما ما انسان‌های خلاق و شریفی داریم که کار سینما را به گفتن هنر بلد می باشند و می‌توانند در قالب فیلم مباحث اجتماعی و انسانی را نقل کنند.

او گفت: اگر آثار دراماتیک خارجی را هم بخوانید محتوای آن مسائل اجتماعی و انسانی را نقل می‌کند و در کنارش جذابیت‌های سرگرم‌کننده هم چاشنی شده است. اما امروز سینما کمدی ما زیاد جانشین بدنه واقعی سینما شده است درحالی که سینما ما فاخر و جوایز بین‌المللی بسیاری گرفته است.

این بازیگر تئاتر تصریح کرد: سینما جوشش و خلاقیت‌های خاص خود را دارد و تنها برای گیشه و درآمدزایی نیست ولی متاسفانه داریم به روز‌های فیلم فارسی برمی‌گردیم.

نصیریان فرمود: قبول دارم که مردم نیازمند نشاط می باشند و از نظر روحی به یک سرگرمی احتیاج دارند، اما سینما و تئاتر کمدی با ساخت و ساز‌های بازاری و گیشه‌پسند زیاد متفاوت است، سینما کمدی فاخر و عالی هم داریم، اما فردی به خودش زحمت نمی‌دهد به سمت این سینما برود، چون خلاقیت و اندوخته خوب نیاز دارد.

وی در ادامه به فیلم «هفت بهارنارنج» اشاره کرد و او گفت: این فیلم با زحمات آقای گل سفیدی و کمالی‌پور ساخته شد و این دونفر با جون و دل از همه‌چیز خود مایه گذاشتند تا این فیلم ساخته شود. تا این مدت آدم‌های شریفی همانند گل‌سفیدی و کمالی‌پور می باشند که یک فیلم سینمایی به معنی واقعی بسازند.

بازیگر فیلم «هفت بهار نارنج» اصرار کرد: در این فیلم باید تامل کرد، چون نوشته مهم در این فیلم نوشته خانواده است. خانواده یک رکن مهم است و ازدواج فقط عاشقی نیست بلکه دو انسان باید با هم زندگی و انس و الفت اشکار کنند که این مهم فراموش شدنی نیست.

نصیریان در ادامه با بغض از همسر خود یاد کرد و او گفت: من هم ازدواج کردم و ۶۰ سال در کنار همسرم زیستم و هنگامی او فوت شد تا چندروز فقط گریه می‌کردم، چون نزدیک ۶دهه با یک انسان زندگی کردم، با او هم رای و همفکر بودم. همسرم کار‌های مرا نقد می‌کرد و با من در رابطه مسائل مختلفی سخن می‌زد و من این انسان همراه را از دست دادم و تنها شدم.

گلایه علی نصیریان: به دوران فیلم فارسی برگشتیم

وی در آخر سخن او گفت: سینما ما فاخر و جدی است و به معنی واقعی سینما است، اما آنچه امروز می‌بینم علتتاسف من است، هنر یعنی انگشت گذاشتن روی نقاط ضعف فرهنگی و اجتماعی انسان، یک هنرمند باید مسائل فرهنگی و اجتماعی را به عکس بکشد، اما سینما امروز این کار را کمتر انجام می‌دهد.

بعد از استاد علی نصیریان، نوبت به تشکر از هومن حاج عبداللهی رسید که او وجود در این مراسم را که همزمان با پخش «پایتخت ۷» با وجود عوامل این سریال در برج میلاد می بود، ترجیح داده می بود.

در آخر نیز عوامل فیلم «هفت بهارنارنج» به همراه مردم به تماشای این فیلم نشستند.

دسته بندی مطالب

اخبار کسب وکار ها

خبرهای ورزشی

خبرهای اقتصادی

خبرهای فرهنگی

اخبار پزشکی

اخبار فناوری

[ad_2]

منبع