قرارداد تازه ۱۰ میلیون دلاری سیدنی سوئینی_صبح سریع
[ad_1]
به گزارش صبح سریع
این نظر بعد از حواشی کمپین تازه او با برند «امریکن ایگل» (American Eagle) نقل شده است؛ کمپینی که فروش شلوار جین این برند را بهطور چشمگیری افزایش داد. کارشناسان میگویند این همکاری میتواند به احیای باد لایت پشتیبانی کند؛ برند نوشیدنی که بعد از ناکامی کمپین تبلیغاتی با یک اینفلوئنسر ترنس، بیشتر از ۱.۴ میلیارد دلار از فروش خود را از دست داد.
سیدنی سوئینی چطور به گزینه مهم «باد لایت» تبدیل شد؟
کارشناسان تبلیغات اعتقاد دارند کارکرد تجاری کمپین امریکن ایگل با وجود سیدنی سوئینی مشخص می کند او میتواند در احیای برندهای صدمهدیده مؤثر باشد. فروش شلوار جین این برند بعد از این کمپین رشد چشمگیری داشت و قیمت سهام آن نیز بالا رفت.
به حرف های کریستوفر چاتهام، مشاور معامله های تبلیغاتی، برندهای نوشیدنی به جستوجو «دسترسی گسترده، مقاومت در برابر بحران و ربط فرهنگی» می باشند و سوئینی هر سه را داراست.
سیدنی سوئینی در تبلیغ امریکن ایگل
کارشناسان، پیروزی احتمالی این همکاری را با مثالهایی همانند برگشت سریع اعتبار شرکت «استرونومر» (Astronomer) قیاس میکنند. در پی افشای رابطه پنهانی مدیرعامل شرکت استرونومر با کارمند خود در کنسرت کلدپلی، این شرکت با یک کمپین هوشمندانه توانست عکس خود را بازسازی کند.

گوئینت پالترو در کمپین تبلیغاتی «استرونومر» به گفتن سخنگوی موقت شرکت
گوئینت پالترو، بازیگر مشهور و همسر اسبق کریس مارتین (خواننده مهم گروه کلدپلی)، با یک کمپین تبلیغاتی خلاقانه برای این شرکت داخل عمل شد. او با منفعت گیری از طنز، زمانبندی دقیق و اشارههای ظریف فرهنگی، توانست روایت منفی را تحول دهد و ماجرا را به فرصتی برای شوخطبعی و تعامل مثبت با مخاطبان تبدیل کند.
این عمل که از سوی کارشناسان بهگفتن «نمونه کلاسیک بازیابی اعتبار» توصیف شد، نهتنها بحران را مهار کرد بلکه علتشد برند استرونومر مجدد در مرکز دقت مثبت رسانهها قرار بگیرد.
بحران برند «باد لایت»
بحران باد لایت از بهار ۲۰۲۳ اغاز شد؛ وقتی که این برند با دیلن مولوانی (Dylan Mulvaney)، اینفلوئنسر ترنس، برای یک کمپین تبلیغاتی همکاری کرد. در این تبلیغ که در اینستاگرام انتشار شد، مولوانی در قالب شخصیت «هالی گولایتلی» (با بازی آدری هپبورن) از فیلم صبحانه در تیفانی ظاهر شد و یکسالگی «زن بودن» خود را جشن گرفت.

دیلن مولوانی، اینفلوئنسر ترنس، در کمپین تبلیغاتی برند نوشیدنی «باد لایت»
این عمل با عکس العمل تند تعداد بسیاری از مصرفکنندگان، بهاختصاصی محافظهکاران، مواجه شد و موجی از تحریم علیه باد لایت به راه افتاد. نتیجه این تحریم، سقوط ۱.۴ میلیارد دلاری فروش در بازار آمریکا و افت ۱۵.۳ درصدی درآمد شرکت می بود.

نوشیدنی الکلی «باد لایت» با عکس دیلن مولوانی
بعد از این بحران، «آنهاوسر-بوش» (Anheuser-Busch)، شرکت مادر باد لایت، تلاش کرد با همکاری با چهرههای شناختهشدهای همانند پیتون منینگ، امت اسمیت و پست مالون، بخشی از جایگاه از دسترفته خود را بازگرداند. با وجود این عمل های، این برند از مه ۲۰۲۳ تا فوریه ۲۰۲۴ تنها توانست نزدیک به ۱.۲ درصد از سهم بازار ازدسترفته خود را بازیابد.
حواشی کمپین «امریکن ایگل»
کمپین امریکن ایگل با وجود سیدنی سوئینی که با شعار «Sydney Sweeney Has Great Jeans» به معنی «سیدنی سوئینی شلوار جینهای بسیارای دارد» انتشار شد، در ابتدا یک پیروزی بازاریابی بزرگ بهحساب آمد. این کمپین علترشد ۲۳ درصدی قیمت سهام شرکت و افزایش قابلدقت فروش شلوار جین شد.

سیدنی سوئینی در تبلیغ امریکن ایگل
با این حال، این تبلیغ بهشدت داخل فضای جنجالی شد. برخی منتقدان مدعی بودند که عبارت «Great Jeans» به معنی «جین بسیار» یک بازی زبانی با عبارت «Great Genes» به معنی «ژن بسیار» است؛ موضوعی که برخی آن را کنایهای نژادی و مرتبط با تئوریهای برتریطلبانه دانستند.

عکس سیدنی سوئینی با شعار جنجالی
این اتهامات علتشد او گفت و گوهای بسیاری در فضای مجازی شکل بگیرد و حتی پای سیاستمداران را به ماجرا باز کند. دونالد ترامپ، آشکارا از سوئینی حمایتکرد و او را ستارهای موفق در تبلیغات نامید. برند امریکن ایگل نیز خبرداد که این شعار تنها درمورد شلوار جین و داستان و استایل شخصی سوئینی است و هیچ ارتباطی با مفاهیم نژادی ندارد.
تبلیغات حاشیهساز سیدنی سوئینی
پیش از نقل شدن نام سیدنی سوئینی برای همکاری احتمالی با باد لایت، او در کمپین تبلیغاتی بستنی «بسکین رابینز» (Baskin-Robbins) نیز وجود داشت. این تبلیغ که در ژوئن انتشار شد، چند ماه سپس، در یک قسمت تلویزیونی از برنامه «Outnumbered» شبکه فاکس نیوز، مجدد مورد دقت قرار گرفت.

سیدنی سوئینی در تبلیغ «بسکین رابینز»
در این برنامه، لارا ترامپ، عروس دونالد ترامپ، و چند تحلیلگر دیگر ادعا کردند که «لیبرالها» نسبت به این تبلیغ عکس العمل منفی نشان دادهاند. برخی پستهای آنلاین که در برنامه خوانده شد، این آگهی را «ناکامی بزرگ» خوانده و ادعا کرده بودند که بستنی میتواند تستوسترون را افت دهد، خطر دیابت را بالا ببرد و متابولیسم را تخریب کند.

سیدنی سوئینی در تبلیغ «بسکین رابینز»
با این حال، بازدیدها نشان داد که این عکس العملها زیاد تر از سوی کاربران ناشناس بوده و شواهدی از عکس العمل جدی از سوی چهرههای شناختهشده لیبرال وجود ندارد. باوجود این، لارا ترامپ پافشاری کرد که این عکس العملها واقعی است و از جذابیت و شوخطبعی سوئینی دفاع کرد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع